Algemene voorwaarden
Geldig vanaf: 02-10-2020
Wij zullen de algemene voorwaarden nooit zomaar wijzigen. Is het toch noodzakelijk geweest om aanpassingen of toevoegingen te doen, dan word je – als actieve klant – door ons per mail op de hoogte gesteld.
Artikel 1: Dit zijn wij: ChocolaBezorgers.nl
De naam zegt het al, wij bezorgen chocola. Dit doen we onder de handelsnaam ChocolaBezorgers.nl.
Vestigingsadres: Venenburg 5, 1394NB Nederhorst den Berg
Let op, dit is geen bezoekadres. Wij hebben helaas geen fysieke winkel vol met lekkere chocola.
1.1 | Enkele handige gegevens opgesomd, zodat je niet hoeft te zoeken:
- KvK-nummer: 78373050
- BTW-nummer: NL681366979B01
- IBAN: NL04INGB0006502246 (t.n.v. ChocolaBezorgers.nl)
- Naam van de bank: ING Bank N.V.
- BIC: INGBNL2A
1.2 | Contact zoeken kan op de volgende manieren:
- Mailen: hallo@chocolabezorgers.nl
- Bellen: Binnenkort mogelijk
- Appen: Binnenkort mogelijk
- Via onze socials: Facebook, Insta of Twitter
- Toch liever een ouderwetse brief?: Venenburg 5, 1394NB Nederhorst den Berg
Artikel 2: Toepasselijkheid
Deze voorwaarden zijn van toepassing zodra je een online bestelling op ChocolaBezorgers.nl plaatst. Het klinkt en ziet er vaak spannender uit dan dat het is. In feite is het niet meer dan een aantal regels die gelden zodra er een overeenkomst, tussen de kopende en verkopende partij, wordt afgesloten. In jouw geval wanneer je dus chocola bij ons bestelt.
De regels beschrijven kortweg wat jij van ons kan verwachten en wij van jou.
Wij zullen je altijd attenderen op de algemene voorwaarden zodra je een bestelling wilt gaan plaatsen. Je bent namelijk verplicht akkoord te gaan met deze voorwaarden om je bestelling af te kunnen ronden.
Artikel 3: De overeenkomst
Deze overeenkomst komt tot stand door het digitaal accepteren van de algemene voorwaarden bij elke bestelling die je doet. Bij de mogelijkheid tot accepteren wordt altijd verwezen naar deze overeenkomst.
3.1 | Wij zullen er alles aan doen om je een veilige, betrouwbare en plezierige digitale winkelomgeving en dienst te bieden.
3.2 | We voegen alle mogelijke informatie en gegevens toe die je nodig hebt bij het maken van je keuze en je uiteindelijke bestelling.
3.3 | Nadat je een bestelling hebt geplaatst wordt je hiervan op de hoogte gesteld. We faciliteren verschillende opties om de status van je bestelling in de gaten te houden. Tot aan de bezorging.
3.4 | Het uiteindelijke opeten van de chocola laten we aan jou over 😉
3.5 | Voordat we de chocoladebezorgers op pad sturen verwachten we wel van jou dat je al hebt afgerekend. Net zoals bij de kassa in de supermarkt.
Artikel 4: Het chocolade aanbod & de prijs
Open, eerlijk en transparant. Op ChocolaBezorgers.nl communiceren we daarom bij elk product de prijs die je ook daadwerkelijk gaat betalen. Geen verborgen kosten achteraf. Tevens voorzien we elk product met alle informatie die we daar op dat moment over hebben zodat jij een bewuste en goede keuze kunt maken.
De prijzen in euro’s worden vermeld inclusief 9% BTW (verlaagd btw-tarief voor etenswaren) en/of 21% BTW (goederen en diensten die niet vrijgesteld zijn en niet onder het 9%- of 0%-tarief vallen).
Hoewel we ons uiterste best doen om zogenaamde “druk- en zetfouten” te voorkomen kunnen wij ook wel eens een foutje maken. Daar mag je ons op wijzen en/of aan houden, mits in alle redelijkheid en je zelf ook wel kan bedenken dat het om een fout gaat. Een nieuwe tv koop je niet voor €10,00 en 100 kilo chocola koop je niet voor €0,50. Je snapt het wel…
4.1 | Verzendkosten (heen)?
Die zijn voor onze rekening!
4.2 | Aanbiedingen
Indien er sprake is van een (tijdelijke) aanbieding, dan geldt de aanbiedingsprijs voor de periode van de aanbieding. Deze periode zal altijd duidelijk worden vermeld. Na de looptijd van de aanbieding geldt de prijs die vóór de aanbieding van toepassing was.
4.3 | Verhogingen
We beloven dat we de prijzen altijd zo laag mogelijk proberen te houden. In uitzonderlijke gevallen kan het voorkomen dat wij ook genoodzaakt zijn om de prijzen aan te passen, we behouden hiervoor dan ook altijd het recht.
Artikel 5: Levering & bezorging
Tussen het moment van inpakken en uitpakken gebeurt er nogal wat. Gelukkig zul je hier als consument normaal gesproken weinig van merken. Hoewel wij van ChocolaBezorgers.nl er alles aan doen om geen steken te laten vallen, over alles wat binnen onze macht ligt, hebben wij ook te maken met externe partijen waar wij helaas geen invloed op uit kunnen oefenen. Mocht er daar iets fout gaan, dan kan dit ook directe consequenties hebben voor jouw bestelling. Hier kan ChocolaBezorgers.nl niet aansprakelijk voor worden gesteld.
5.1 | Levertijd
We streven er naar om je bestelling zo snel mogelijk bij jou, of iemand anders, bezorgd te krijgen. In de regel geldt wanneer je voor 14:00 uur je bestelling hebt geplaatst, je het de volgende dag in huis hebt. Dit geldt wel onder de voorwaarden dat:
- de post en/of pakketdienst ook daadwerkelijk bezorgt op de desbetreffende dag. Anders wordt het de eerstvolgende dag dat bezorging in jouw wijk of straat plaatsvindt;
- de post en/of pakketdienst geen vertragingen heeft om welke reden dan ook;
- de post en/of pakketdienst het pakketje heeft geaccepteerd en niet is verloren;
- de bestelde chocola voldoende voorradig is;
- Indien een product niet of niet voldoende voorradig is laten we je dit weten.
- het totaal aantal bestellingen, op de dag van bestelling, op normale wijze verwerkt kan worden.
Als we merken dat er een (kleine) vertraging op jouw bestelling dreigt te komen dan zullen we je hiervan op de hoogte stellen. Wordt de vertraging dusdanig groot dan nemen we contact met je op om te bespreken wat we kunnen doen. Samen gaan we er wel uitkomen!
5.2 | Schade
Van ons mag je aannemen dat we de producten onbeschadigd en stevig verpakt opsturen. Ook als het door de brievenbus op je deurmat valt willen we dat het heel blijft. Dit hebben we zelf natuurlijk uitvoerig getest (met positief resultaat ?).
Zodra we het pakketje overhandigen aan de post en/of pakketdienst hebben wij helaas geen controle meer op eventuele (breuk)schade door onverantwoord handelen van derde. De schade die hier eventueel uit ontstaat kunnen wij helaas niet vergoeden.
Desondanks zouden we het wel fijn vinden als je dit bij ons meldt. Blijft het een terugkerend probleem, dan zullen wij vanuit ChocolaBezorgers.nl verdere stappen ondernemen en zullen we met een kleinigheidje het leed bij jou hopelijk wat verzachten als we van mening zijn dat dit wel zo gepast is.
Meer over schade en aansprakelijkheid in Artikel 7. Aansprakelijkheid
5.3 | De brievenbus
Ons streven is om zoveel mogelijk leuke chocolade producten door de brievenbus te kunnen laten bezorgen. Handig, want dan hoef je niet thuis te zijn. Maar een brievenbus geeft ook gelijk beperkingen. We willen jou een zo groot mogelijk aanbod van chocola kunnen presenteren, vandaar dat niet alles op ChocolaBezorgers.nl door de brievenbus past. Past het wel? Dan vermelden we dit altijd met het label “Past door de brievenbus“. Let wel op; hoe groter je bestelling wordt hoe kleiner de kans dat het door de brievenbus past. Er zal altijd een grens zijn waardoor we een bestelling moeten verpakken in een pakketje, brievenbuspost gaat dan logischerwijs niet meer op.
5.4 | Hitte, vrieskou en andere extreme (weers)omstandigheden
Het mag geen geheim zijn dat chocola kan smelten. Samen met de wereldwijde klimaatsveranderingen wil het de laatste tijd nog wel eens voorkomen dat we te maken hebben met extreme hitte. Chocola en hitte, dat is geen goeie combinatie!
Het bestellen van chocola bij hoge, of extreem lage temperaturen, is daarom altijd op eigen risico.
Wij zullen je bij verschillende weeromstandigheden adviseren – middels berichtgeving op de website – of het verstandig is om op dat moment chocola te bestellen. Vanaf sommige temperaturen raden wij het zelfs af, wel zo eerlijk. Bestel je dan toch en komt je chocola in de vorm van chocolademelk of vreemd uitgeslagen qua kleur, dan kunnen wij van ChocolaBezorgers.nl hier weinig aan doen.
Artikel 6: Annuleren en retourneren (herroepingsrecht)
Het lijkt ons sterk, maar bedenk je je nadat je de bestelling hebt geplaatst? Dan heb je de mogelijkheid om de bestelling gratis te annuleren mits deze nog niet is ingepakt en/of verzonden. Neem daarom zo snel mogelijk contact met ons op. Zijn “we” te laat, dan kan je altijd nog gebruik maken van je recht op herroeping. Zie Artikel 6.1.
6.1 | Retourneren (“Herroepingsrecht” of ook wel “Bedenktijd” genoemd)
Ben je niet zo enthousiast als dat je was bij het bestellen? Jammer, maar dat kan gebeuren!
Wettelijk gezien heeft iedere consument recht op een bedenktijd van 14 dagen. Binnen deze periode mag je zonder opgave van reden het product aan ons terugsturen. Na ontvangst zullen wij het volledige bedrag binnen 5 werkdagen terugstorten op het rekeningnummer dat bij ons bekend is. We gaan er dan wel van uit dat:
- het product onbeschadigd is;
- het product niet geopend is;
- het product compleet is;
- het product goed en stevig is verpakt voor verzending;
- ook bij ontvangst in ons magazijn moet het product nog onbeschadigd zijn
- en er geen happen uit de chocola zijn genomen.
Na 14 dagen vervalt dit recht en is de koop een feit. We verwachten eigenlijk dat de chocola dan ook al op is…
Let op, de kosten voor het retourneren zijn helaas voor eigen rekening.
Artikel 7: Aansprakelijkheid
De chocola die wij verkopen maken wij niet zelf. Wij zijn afhankelijk van andere producenten en leveranciers. Hoewel wij vertrouwen in onze relaties kunnen wij niet aansprakelijk worden gesteld voor alles binnen het productieproces van een product noch de informatie die wij hierover toegestuurd krijgen. Wij mogen er vanuit gaan dat onze producenten en leveranciers producten van goede kwaliteit afleveren en ons voorzien van de juiste informatie over desbetreffend product. Problemen met een product? Dan staan we uiteraard wel klaar om je te helpen.
7.1 | Schade of vermissing tijdens verzending
Voordat wij je bestelling overhandigen aan de post en/of pakketdienst controleren wij je bestelling zorgvuldig op schade en volledigheid en doen wij er alles aan om het risico op breuk en/of schade tijdens transport zo klein mogelijk te houden. Zie Artikel 5.2.
Zodra je bestelling in de vorm van brievenbuspost of een pakketje is overhandigd aan de post en/of pakketdienst moeten wij vertrouwen op de zorgvuldigheid van de bezorgers. Schade of vermissing die ontstaat door toedoen van de bezorgers van externe transportbedrijven vergoeden wij niet. Zie ook Artikel 5.2.
7.2 | Letsel, lichamelijke en/of gezondheidsklachten, allergische reacties bij mens of dier
Chocola is ontzettend lekker, maar snoep met mate! Wanneer jij chocola voor jezelf of iemand anders bestelt is dit op eigen risico. Ben je allergisch voor bepaalde ingrediënten of stoffen verwerkt in chocola, bonbons of ander snoepgoed? Bestel dan niet.
Wees je er bewust van dat overmatige consumptie van chocola en snoep kan leiden tot allerlei vervelende klachten zoals bijvoorbeeld overgewicht. We gaan er van uit dat iedereen zijn of haar gezond verstand gebruikt en bewust is van de mogelijke risico’s voor zichzelf of voor de ander. Wij zijn niet aansprakelijk noch verantwoordelijk voor letsel, klachten of allergische reacties die zijn ontstaan bij mens en/of dier na het eten van de chocola, bonbons en/of snoep.
Artikel 8: Overmacht
Wij hoeven ons niet aan onze verplichtingen naar jou te houden zolang er sprake is van overmacht. Wat valt er dan onder overmacht? We horen je het denken…
Onder overmacht wordt verstaan elke oorzaak of omstandigheid waar wij in alle redelijkheid niets aan kunnen doen. Denk hierbij aan:
Niet of niet-tijdige levering van toeleveranciers of andere ingeschakelde derden, stakingen, ziekte onder personeel, brand, overstromingen, waterschade, oorlogen en opstanden, export- en/of importbeperkingen, bedrijfsstoringen, energiestoringen, storingen in een (telecommunicatie-)netwerk of verbinding of gebruikte communicatiesystemen en/of het op enig moment niet beschikbaar zijn van de website, het ontbreken van via overheidswege te verkrijgen vergunningen.
Artikel 10: Niet tevreden of klachten?
Ondanks al onze inspanningen kan het toch voorkomen dat je niet tevreden bent met de geleverde producten en/of diensten. Dat zouden we zeer vervelend vinden en daarom willen dat zo snel mogelijk op een goede manier met je oplossen.
Heb je een klacht? Laat dit ons dan zo snel mogelijk weten via onze klantenservice pagina en omschrijf je probleem zo duidelijk mogelijk.
Wij proberen je binnen twee werkdagen een reactie te geven. Lukt het ons niet om het direct op te lossen, dan zullen we in ieder geval aangeven hoeveel tijd we nodig denken te hebben om het een en ander recht te zetten.
Ook hier is open en eerlijke communicatie ontzettend belangrijk. Als we er samen goed over praten gaan we zeker weten wel uitkomen.
Inhoudsopgave
- Artikel 1: Dit zijn wij: ChocolaBezorgers.nl
- Artikel 2: Toepasselijkheid
- Artikel 3: De overeenkomst
- Artikel 4: Het chocolade aanbod & de prijs
- Artikel 5: Levering & bezorging
- Artikel 6: Annuleren en retourneren (herroepingsrecht)
- Artikel 7: Aansprakelijkheid
- Artikel 8: Overmacht
- Artikel 9: Toepasselijk recht
- Artikel 10: Niet tevreden of klachten?